Frågor gällande leveranser

Hur lång är leveranstiden?

Vi levererar normalt din vara inom 5 arbetsdagar. Beställningsvaror och tillverkningsvaror tar längre tid att leverera än lagervaror. I och med att vi skickar från olika lager kan även leveranstid för lagervaror variera till viss del. 

Hur går leveransen till?

Leveranssätt varierar från produkt till produkt. 
Hemleverans sker vardagar mellan kl 8.00-17.00. Inför en hemleverans kommer transportbolaget att avisera dig och tilldela dig en tid. I de flesta fall går denna tid att ändra i dialog med transportbolaget. Hemleverans sker till tomtgräns, närmsta port, grind eller garageuppfart. Vid leverans behöver du uppvisa giltig legitimation. 

Mindre försändelser levereras till ett lokalt utlämningsställe. Inför en leverans till utlämningsställe kommer du bli aviserad per sms eller via brev. Du löser ut ditt paket genom att uppvisa aviseringen och ibland kan även legitimation krävas. 

Om du har beställt flera varor kan leveranserna delas upp. Detta för att vi skickar dina varor från olika lager. Det sker främst vid köp av olika varumärken.

Kan jag beställa till en annan leveransadress?

Det går utmärkt att ändra leveransadress. Det gör du i kassan genom att välja ”annan leveransadress”. När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att du innan ordern genomförs och godkänns kontrollerar att leveransadressen är helt korrekt.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Mejla in bilder på skadan ihop med bilder på emballaget och ditt ordernummer till kundservice@rorfokus.se. Vi kontaktar dig så snart vi kan. Viktigt att detta sker inom 5 dagar från mottagande av varan.

Måste jag personligen ta emot en hemleverans?

Ja, av säkerhetsskäl har vi ID kontroll på mottagande av alla hemleveranser. Om du inte har någon möjlighet att vara hemma kan du överlåta ID kontroll till en myndig person så som en familjemedlem, granne eller vän. Observera att den nya mottagaren måste kunna visa upp både sin egen och din giltiga legitimation.

 

 

Frågor gällande returer

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Mejla oss på kundservice@rorfokus.se. Ange ditt ordernummer samt vilka artiklar du önskar returnera så mejlar vi över en retursedel till dig. Avgifter och villkor för returen finns att läsa under våra köpvillkor.

Hur lång är min returrätt?

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter leverans. Undantag till detta går att läsa i våra köpvillkor.

Frågor gällande din order

Vad är status på min order?

Vi gör vårt bästa för att leverera er order så fort som möjligt. När din vara är bokad för upphämtning från de flesta av våra lager skickar vi ett mail/SMS med ett sändningsnummer så att du kan spåra din order. I undantagsfall aviseras du först när din vara nått din ort.

Frågor gällande butiken i gävle

Varan står som lagervara. Kan jag alltid hämta den i er butik?

Vi har ett hundratal varor i lager i vår butik. "I lager" betyder ofta att varan finns i lager hos oss och/eller hos leverantör som skickar direkt till dig. Kontakta oss därför gärna vid frågor om varan finns i vår butik.

När har ni öppet?

Vi har öppet vardagar mellan 7-17 och lördagar 10-14.

Frågor gällande fakturor/betalmetoder

Kan jag förlänga min faktura?

Vi säljer våra fakturor till Klarna och kan inte själva förlänga dem. Det du som kund kan göra är att logga in på Klarna.se eller logga in i Klarnas App och själv förlänga fakturan. Eller gällande en retur, pausa din faktura. Känner du att du som kund behöver mer hjälp så kan du ringa in till Klarnas kundsupport på 08-12012010 eller chatta på Klarna.se.